Asiakaspalautteen ymmärtäminen ja siihen vastaaminen on avainasemassa yleisen asiakastyytyväisyyden varmistamisessa. Yleinen haaste on kuitenkin asiakaspalautteen puute. Tämä voi johtua epäselvästä viestinnästä, pitkistä ja monimutkaisista palautemenetelmistä tai yksinkertaisesti siitä, ettei prosessia ole kannustettu tekemään asiakkaan ajan arvoiseksi.
Palautteeseen perustuvat toimet
Referenssiasiakkaamme kerää digitaalisesti asiakaspalautetta heti asiakaskohtaamisen jälkeen. Yritys arvioi tärkeitä asiakaskokemuksen indikaattoreita, kuten Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction (CSAT) ja Customer Effort Score (CES), parantaakseen liiketoiminnan kaikkia osa-alueita. Arvokasta dataa hyödyntäen se pyrkii parantamaan asiakaskokemusta ja tehostamaan liiketoiminnan suorituskykyä.
Saavutettuja palvelun tuloksia
- Vähentänyt vaihtuvuutta 53 % [Huonon kokemuksen jälkeen palaavien asiakkaiden määrä lisääntynyt]
- Lisännyt myyntiä 20 % [Erilaisten tarjousten myötä liikevaihto on noussut]
- Vähentänyt käyttökustannuksia – 50 % [Valitukset vähenivät, 70 % tapauksista käsitellään automaattisesti]
- Parantunut Asiakaskokemus 20 % -> 90 % [Lisääntynyt tyytyväisyys palautteen käsittelyyn]
- Liikevaihdon kasvu yli 3.000 € [myynti / toimipiste, kasvu kuukausittain sijaintia kohden keskimäärin)