SmartGroup on suomalainen palveluintegraattori.
13.4.2016

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen – vanha

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen saadun palautteen avulla pitää olla helppoa ja nopeaa, lähes huomaamatonta. SmartGroup tuo käyttöönne mobiilin sovelluksen jonka avulla kerätään tietoa lähes huomaamattomasti helppokäyttöisen käyttöliittymän avulla.

Smartgroupin työkalut antavat Sinulle mahdollisuuden tarjota asiakkaillesi yksinkertainen ja nopea tapa antaa kertoa, millaiseksi he kokivat juuri saamansa palvelun ja kuinka hyvin se vastasi heidän odotuksiaan. Vain muutamalla helposti vastattavalla kysymyksellä saat selville, oliko asiakas tyytyväinen vai ei; ja mikäli ei, niin myös, että miksi ei.

Hyvä kello kauas kuuluu…

Jos asiakas oli tyytyväinen, voit lisäksi samalla tarjota hänelle mahdollisuuden suositella palveluasi sosiaalisessa mediassa, jotta hyvä kello kuuluisi vielä hiukan kauemmaksi.

Paha vielä kauemmas, paitsi jos…

Jos taas asiakkaan odotukset ja hänen kokemuksensa palvelun tasosta eivät kohdanneet toivotulla tavalla, tarjoamalla palautteen antamisen mahdollisuus heti, saat tuoreeltaan arvokasta tietoa niistä osakokonaisuuksista, joita parantamalla saat lisättyä asiakastyytyväisyyttä tulevaisuudessa. Lisäksi, kun asiakas saa purettua mahdollista tyytymättömyyttään kyselyn kautta saman tien, välittyy hänelle myös viesti siitä, että häntä on kuultu ja tilannetta parannetaan, mikä sitten vähentää hänen tarvettaan kritisoida asiaa jälkikäteen ulkopuolisille; saadaan siis paha kello, jos ei kokonaan hiljennettyä, niin ainakin huomattavasti vaimennettua.

Helppo seurata

Teknisesti asiakaspalautepalvelun tulosten seuraaminen on helppoa. Otat palveluun yhteyden verkon kautta haluamallasi laitteella ja saat tiedot reaaliajassa käyttöösi. Koska kaikki vastaukset ovat mitattavia, Sinulle kertyy helposti jäsenneltävää tietoa siitä, että mikä toimii ja mikä vaatii kehittämistä. Raportteja voi koostaa myös pidemmältä aikaväliltä, jolloin on mahdollista nähdä, miten asiakastyytyväisyys on kehittynyt yleensä ja osakokonaisuuksittain.  

 

Palautteen mittaaminen vaikkapa hotelliasiakkaan suhteen käy näin:

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen - tyytyväinen

Hotellista lähdön jälkeen asiakas saa päätelaitteeseensa yksinkertaisen kyselyn, jolla voidaan selvittää, oliko hän saamaansa palveluun tyytyväinen vai ei.

Jos asiakas oli tyytyväinen, hän on antanut palautteen saamastaan palvelusta Sinulle ja — mikäli hän haluaa käyttää tarjotun mahdollisuuden — hän on päässyt valitulle some-sivustolle kertomaan tyytyväisyydestään eteenpäin jopa kuudessa sekunnissa!

 

 

 

 

Jos asiakaskokemukseen kuitenkin jäi toivomisen varaa, asiakas on saanut kerrottua mieltään painamaan jääneet asiat jopa 20 sekunnissa.

Asiakastyytyväisyyden mittaaminen - epätyytyväinen

Ja koska helposti vastattavilla jatkokysymyksillä on mahdollista eritellä palvelu osatekijöihinsä, on Sinulla heti tarkka tieto siitä, mikä aiheutti tyytymättömyyttä! Niinpä tilanteen saa helposti tarkastettua ja tarvittaessa korjaavat toimenpiteet voidaan aloittaa vaikka heti.

 

 

 

 

Haluaisin kuulla lisää

 

Tilaamaan